Olen koulutukseltani yhteiskuntaiteteiden kandidaatti, pääaineeni oli filosofia ja olen opiskellut teologiaa, psykologiaa, naistutkimusta ja opetajan pedagogiset. Mutta koska minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö en voi tehdä opettajantöitä - siksi pyrin tekemään journalismia. 

Aloitin journalismiopinnot tänä syksynä Haaga-Helian avoimessa ammattikorkeakolussa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten opiskeleminen on mahdollista. Eläkkeen päälle saan tienata töillä 743€/kk. Tällä hetkellä olen kirjoitanut mielenterveysyhdistys Helmi ry:n lehteen ja koko aukeaman jutusta he maksavat 60€ miinus verot. 

Pari viikkoa sitten haastattelin nopeasti Jussi Hakulista ja sain todella hyvät vastaukset juttuani varten, joka käsitteli alkoholia ja tunteita. Hakulinen, joka on lopettanut alkoholinkäytön, sanoi, että alkoholi tappaa tunteet. Se oli hieman yllättävä vastaus, sillä olin itse ajatellut, että alkoholismi on tunne-elämän sairaus, kuten AA sen ymmärtää. Haastattelu alkoi siitä, että annoin Jussille kynän ja AA-esitteen, johon pyysin nimikirjoituksen. Tiesimme heti, että olemma samoilla aalloilla, sillä minäkin olen luopunut alkoholin käytöstä vuonna 2002. Otin keskustelun nauhalle ja siitä oli hyöytä, kun purin sen, mutta oli aivan kauheaa kuunnella omaa ääntä ja kuink TYHMÄ oli siinä tilanteessa. No, saan sen nauhan puhelimesta pois, niin se ei haittaa minua enää. Lopuksi toivotin terveisiä kotiin naisystävälle, jonka tunnen facebookissa ja olen pari kertaa jotain puhunut. 

Edellinen gallup haastattelun tein asunnottomien kahvilassa koulua varten.