Aion sittenkin tehdä suomen kielen perusopinnot Jyväskylän avoimeen yliopistoon. Se maksaa 170 € vähemmän kuin Helsingin avoimen yliopiston suomen opinnot ja Jyväskylä järjestää kyllä lähiopetusta myös Helsingissä. Ongelmana on se, että rahaa on todella vähän, mutta toivottavasti riittää. Opintolainan takaisinmaksun viimeinen erä on maksttu maaliskuussa 2021, eli ei siihen enää niin kovin kauaa ole. Lainanmaksuun menee n. 125 € / kk. Toivoisin, että saisin rahaa tekemällä juttuja, mutta todensanoakseni en oikein tiedä, miten tarjota lehtijuttua lehteen. Ehkä:

1) pitää tuntea lehti, johon juttua tarjoaa
2) pitää tietää kenelle juttua tarjo

ja oikeastaan, tästä saa ohjeita ihan Journalisti - lehdestä: https://www.journalisti.fi/artikkelit/2017/9/nin-myyt-juttusi/ Ongelmana on siis itse tarjoamistapahtuma ja se, että uutena ja aloittelevana olen ihan hirveän arka, enkä tiedä, onko tarjoamani aiheisto edes hyvää. 

Olen siirtynyt toisaalle pitämään blogia omalla nimelläni ja naamallani osana omia kotisivujani ja portfoliotani. Kutsun itseäni  siellä freelance toimittajaksi. Olen myös kirjoittanut twitter viestejä vapaammin omana minänäni. Olen siis ikään kuin tulossa ulos kaapista vaikka minulla ei ole kuin yksi f-diagnoosi piilotettavana. Se, joka sanoo minulla olevan bipolaarihäiriön. Sen vuoksi en ole lukiossa opettamassa filosofiaa, psykologiaa, uskontoa ja ehkä myös draamaa eli ilmaisutaitoa vaan mietin täällä, miten saada kirjoittamalla rahaa.