Olen tehnyt kaikki suomen kielen opinnot siihen tahtiin kuin ne pitääkin tehdä. Ja olen saanut niistä arvioksi sen verran, että pääsen kyllä opiskelemaan aineopintojakin. Olen pitänyt opinnoista. Olen ennen suuntautunut filosofiaan, psykologiaa, sosiologiaan, teologiaan - siis sellaisiin asioihin missä rämmitään syvällä ihmisessä ja muutenkin syvissä sfääreissä. Siksi pelkkä kielen opiskelu ja sen miettiminen, kun on ihmisten kanssa, on joltisenkin kepeää. 

Olen vähän epätietoinen, että miten pääsisin tekemään toimittajantöitä. Olen perillä siitä, että miten freelancer tarjoaa työtään lehdelle. Minulla oli hyvä lehtijuttuidea ja lähetin haastattelupyynnön julkkisrokkarille levy-yhtiön kautta, mutta sieltä ei tullut mitään vastausta. Kysyn ehkä uudestaan, pitää olla sitkeä. Teen nyt näitä suomen kielen opintoja ja sitten taas paneudun lehtijuttuihin, kun on enemmän aikaa sille.